Obchodné podmienky
Obchodné podmienky SKLADOVÉ-OKNÁ.skTýmito obchodnými podmienkami sa riadi elektronický obchod (eshop) prevádzkovaný na týchto stránkach. Odoslaním objednávky Objednávateľ (Odberateľ) potvrdzuje, že s nimi bol riadne oboznámený a že s nimi súhlasí.
1. Základné údaje, kontakty
1.1 . Prevádzkovateľ a fakturačné údaje
TT HOLDING a.s.
IČO: 241 71 034
DIČ: CZ24171034
Sídlo: Česká republika, Kuřim, Tišnovská 2029/51, PSČ 664 34
(pre písomnú komunikáciu používajte prosím nižšie uvedenú korešpondenčnú adresu, na ktorej sú sklady, servis, hlavná obchodná kancelária a ďalšie zázemie spoločnosti)
Spisová značka : vedená na Krajskom súde v Brne
1.2 . Korešpondenčná adresa a adresa pre uplatnenie písomnej reklamácie
TT HOLDING a.s.
Tišnovská 2029/51
664 34 Kuřim
Česká republika
1.3 . Kontaktné údaje
• Infolinka SKLADOVE-OKNA.sk pre pomoc s objednávkou, pomoc s výberom tovaru, informácie k predávaným produktom, termíny dodania výrobkov vyrobených na zákazku, fakturácia a pod.:
Telefón: +421 944 737 500, e-mail: obchod@skladove-okna.sk
Pracovná doba nášho klientskeho centra je uvedená v sekcii Kontakty.
• Miesto pre osobný odber, expedícia
Adresa skladu : Tišnovská 2029/51, Kuřim, PSČ : 664 34, Česká republika
Pracovná doba skladu je uvedená v sekcii Kontakty.
Termín a čas osobného odberu je vhodné dohodnúť vopred. Vo chvíli, keď je objednávka kompletná a pripravená na expedíciu, informuje Dodávateľ Odberateľa o možnosti osobného odberu e-mailom.
1.4 . Číslo účtu pre bezhotovostné platby
Číslo účtu: 292 391 2314/1100
IBAN: SK5011000000002923912314
SWIFT: TATR SK BX
Adresa banky: Tatra banka, a.s., Hodžovo nám. 3, 850
05 Bratislava 55
1.5 . Adresy servisných miest
Zberný dvor pre tovar zakúpený bez montáže : centrálny sklad Tišnovská 2029/51, Kuřim, PSČ : 664 34, Česká republika.
Pracovná doba skladu je uvedená v sekcii Kontakty.
Dovoz reklamovaného tovaru je vhodné dohodnúť vopred:
Telefón: +421 944 737 500, e-mail: obchod@skladove-okna.sk
Bližšie informácie k možnostiam podania reklamácie – viď. záručné podmienky.
2. Ponúkaný tovar
Dodávateľ zákazníkovi, odberateľovi (ďalej len „Objednávateľ“) ponúka prostredníctvom internetového e-shopu tovar, ktorý možno rozdeliť do nasledujúcich skupín:
2.1 . Skladové výrobky (Skladové okná)
Do tejto kategórie patria predovšetkým výplne otvorov (okná a dvere), prípadne ďalší tovar:
- ktorý je bežne na sklade v minimálnom počte jednotiek až desiatok kusov,
- spravidla nové výrobky (ak nie je u konkrétnej položky uvedené inak), ktoré sú pripravené ihneď k odberu alebo ktoré je možné dodať Objednávateľovi v prípade, že je daná položka aktuálne vypredaná, najneskôr do 7–21 pracovných dní.
Na skladový tovar poskytujeme záruku v dĺžke 24 mesiacov (viď. Záručné podmienky).
2.2 . Tovar vyrobený na mieru („Vytvor si vlastné okno“)
Do tejto kategórie spadajú predovšetkým otvorové výplne (okná a dvere), príp. ďalší tovar:
- ktorý si Objednávateľ zostaví a vytvorí sám pomocou konfigurátora okien a dverí – funkcia „Vytvor si vlastné okno“. Ide vždy o nový tovar, vyrobený pre zákazníka na mieru,
- ide o nové výrobky, vytvorené na mieru na základe individuálnej objednávky.
K výrobkom vytvoreným vlastným návrhom si Objednávateľ môže doobjednať náradie a materiál pre zameranie, montáž a ďalší s tým súvisiaci tovar umiestnený v kategórii príslušenstva.
Na tovar vytvorený vlastným návrhom poskytujeme záruku v dĺžke 24 mesiacov (viď. Záručné podmienky).
Viac o možnosti nakonfigurovať si vlastné okno alebo dvere – funkcia „Vytvor si vlastné okno“ v bode 3.
2.3 . Strešné okná
Do tejto kategórie patria predovšetkým:
- strešné okná a súvisiace doplnky a príslušenstvo,
- spravidla nové výrobky.
Strešné okná dodávame iba bez montáže.
K strešným oknám si objednávateľ môže doobjednať náradie a materiál pre zameranie, montáž a ďalší súvisiaci tovar, umiestnený v kategórii príslušenstva.
Na strešné okná poskytujeme záruku v dĺžke 24 mesiacov (viď. Záručné podmienky).
2.4 . Príslušenstvo
Do tejto kategórie patrí predovšetkým:
- Príslušenstvo k oknám a dverám (najmä vnútorné a vonkajšie parapety, žalúzie, siete proti hmyzu, kľučky, rozširovacie, spojovacie a ďalšie profily).
- Materiál pre montáž (peny, turboskrutky, tmely a silikóny, vrtáky a ďalší doporučený materiál od renomovaných odskúšaných výrobcov).
- Náradie pre montáž (nástroje pre demontáž okien, pre montáž okien a pre murárske práce).
- Nástroje pre zameranie okien a dverí (laserové a obyčajné metre pod.).
- Doplnky pre servis a údržbu (nastavovacie kľúče, udržiavacie sady a pod.).
Príslušenstvo a doplnky je možné objednať aj samostatne bez objednávky okna alebo dverí. Žalúzie a siete proti hmyzu je možné objednať iba spolu so skladovými oknami (dverami) alebo s výrobkami vytvorenými vlastným návrhom.
Na príslušenstvo k oknám (najmä parapety, žalúzie, siete, kľučky) a na elektrické náradie poskytujeme záruku 24 mesiacov (viď. Záručné podmienky).
2.5 . Bazárové výrobky (Bazárové okná)
Do tejto kategórie spadajú predovšetkým výplne otvorov (okná a dvere), príp. ďalší tovar, ktorý:
- bolo vyrobený pre iného zákazníka, ktorý objednávku stornoval, výrobky si neodobral a pod,
- má drobné poškodenia nebrániacu v ďalšom užívaní (ak nie je u danej položky uvedené inak). Špecifikácia prípadného poškodenia, je uvedená v popise danej bazárovej položky,
- bol už raz zabudovaný a po montáži ihneď demontovaný (napr. z dôvodu chybného zamerania) a jeho funkcia a vzhľad sú v kvalite nového výrobku,
- ide prevažne o jednorazový predaj, prevažne v počte jedného alebo maximálne niekoľkých málo rovnakých kusov.
Ak Objednávateľ nenájde v sekcii bazára ani skladových výrobkov požadovaný typ okien či dverí, môže si nakonfigurovať vlastné okno (dvere) prostredníctvom funkcie „Vytvor si vlastné okno“.
K bazárovým výrobkom si Objednávateľ môže priobjednať náradie a materiál pre zameranie, montáž a ďalší s tým súvisiaci tovar umiestnený v kategórii príslušenstva.
Prostredníctvom konfigurátora a funkcie „Vytvor si vlastné okno“ možno jednoducho ku každému bazárovému oknu pridať vnútornú alebo vonkajšiu parapetu. Žalúzie a siete proti hmyzu k bazárovým položkám nedodávame a v konfigurátore sú preto nedostupné.
Na bazárový tovar poskytujeme vzhľadom na povahu tovaru sníženou záruku (viď. Záručné podmienky).
3. Funkcia „Vytvor si vlastné okno“
3.1 . Konfigurátor okien a dverí bol navrhnutý pre bežného užívateľa, amatéra. Aj napriek tomu si však vyžaduje jeho používanie znalosť aspoň základných termínov v oblasti otvorových výplní a znalosť stavebníctva ako takého.
3.2 . V situácii, kedy si Objednávateľ nie je istý technickou špecifikáciou svojej objednávky, výberom okien, grafickým vyobrazením, potrebuje odbornú konzultáciu atď., môže využiť službu „Technická kontrola objednávky a konzultácia po telefóne“ (viď. „Doplnková služba – Technická kontrola objednávky a konzultácia po telefóne“ – bod č. 4).
3.3 . Dodávateľ nenesie zodpovednosť za škody vzniknuté chybne vykonanou objednávkou pomocou konfigurátora „Vytvor si vlastné okno“.
3.4 . Ak Objednávateľ zistí , že si chybne nakonfiguroval výrobok, ktorý takto objednal, má možnosť ho Dodávateľovi vrátiť, príp. objednávku stornovať (viď. Storná, neprevzatý tovar – bod č.10). Preukázateľné primerané bežné náklady, ktoré však Dodávateľovi do tejto chvíle vznikli (vrátane nákladov na prípadné odkúpenie výrobkov späť od Objednávateľa), je Objednávateľ povinný Dodávateľovi uhradiť a Dodávateľ je oprávnený tieto náklady v prípade ich neuhradenia Objednávateľom ďalej vymáhať.
4. Doplnková služba – „Technická kontrola objednávky a konzultácia po telefóne“
4.1 . V prípade, keď si Objednávateľ nie je istý technickou špecifikáciou svojej objednávky, s výberom okien, s grafickým vyobrazením, príp . potrebuje odbornú konzultáciu atď., môže využiť doplnkovú službu "Technická kontrola objednávky a konzultácia po telefóne"
4.2 . Vložením služby „Technická kontrola objednávky a konzultácia po telefóne“ do košíka (resp. jej objednaním), bude namiesto bežnej Objednávky Dodávateľovi odoslaná iba nezáväzná „Predbežná objednávka“. Až potom, keď odborný technik dodávateľa prekontroluje túto predbežnú objednávku a skonzultuje jej technické riešenie s Objednávateľom po telefóne, a odsúhlasí si s ním správnosť tejto objednávky, bude tovar vyskladnený, resp. odovzdaný do výroby a doručený Objednávateľovi. Zákazník si tak v prípade využitia tejto služby môže byť istý, že objednal presne to čo chcel a dostane práve také okno, ktoré požadoval.
4.3 . O telefonické potvrdenie správnosti a technickú kontrolu objednávky s Objednávateľom sa Dodávateľ snaží minimálne 2x počas dvoch najbližších pracovných dní od prijatia „Predbežnej objednávky“, pričom v prípade neúspechu zasiela informáciu aj na e-mail Objednávateľa. V prípade, že nie je možné s Objednávateľom vykonať telefonické potvrdenie správnosti objednávky (dlhodobo nedostupný telefón a pod.), Dodávateľ „Predbežnú objednávku“ po 5 dňoch od jej prijatia stornuje a informuje o tomto kroku zákazníka e-mailom.
5. Platobné podmienky
Platobné podmienky súvisia so spôsobom dopravy objednaného tovaru.
5.1 . Osobný odber
V prípade, keď Objednávateľ objedná výrobky bez dopravy a bez montáže, uhradí za tovar v hotovosti pri jeho prevzatí v skladových priestoroch Dodávateľa.
5.2 . Zaslanie prepravnou službou
Ak Objednávateľ objedná výrobky iba s dopravou bez montáže, uhradí za tovar v hotovosti priamo prepravcovi v mieste prevzatia.
5.3 . V prípade objednávky aj s montážou (ak je táto služba pre dané výrobky dostupná)
V prípade, keď Objednávateľ objedná k výrobkom aj montáž, uhradí za tovar a dodávané služby v hotovosti po dodaní výrobkov a prevedení montáže.
5.4 . Záloha
Na bazárové položky, skladové položky a drobné príslušenstvo objednané BEZ MONTÁŽE, nepožaduje Dodávateľ zálohu.
Na výrobky vytvorené vlastným návrhom (na mieru pre zákazníka), na strešné okná, na výrobky, ktoré nie sú bežne skladom a na výrobky dodávané aj S MONTÁŽOU, Dodávateľ požaduje zálohu vo výške 30 % z celkovej výšky objednávky. Doplatok (70 %) hradí Objednávateľ v hotovosti pri odbere na sklade (v prípade osobného odberu), alebo v hotovosti pri prevzatí výrobkov od prepravnej služby, alebo v hotovosti po vykonaní montáže (v prípade objednávky aj s montážou).
5.5 . V prípade, keď Objednávateľ odmieta dlhodobo objednaný tovar prevziať a boli vykonané všetky dostupné kroky zo strany Dodávateľa pre riadne doručenie objednávky, je Dodávateľ oprávnený objednávku jednostranne stornovať a objednaný tovar uviesť do bazárového predaja. Dodávateľ je oprávnený preukázateľné primerané bežné náklady s týmto spojené, odpočítať z uhradenej zálohy. Objednávateľovi Dodávateľ vráti zálohovú platbu zníženú o tieto náklady, pričom je povinný doložiť jednotlivé náklady, ktoré boli takto odpočítané.
6. Dodacie podmienky
6.1 . V prípade osobného odberu bude objednaný tovar pripravený na vyzdvihnutie v sklade Dodávateľa. Termín a čas osobného odberu je vhodné dohodnúť vopred. Po prijatí objednávky, príp. po naskladnení objednaného tovaru, (teda vo chvíli, keď je celá objednávka skladom) Dodávateľ informuje Objednávateľa prostredníctvom e-mailu o možnosti odobrať objednaný tovar. Pracovná doba, miesto odberu a kontakty do skladu sú uvedené v bode 1.3.
6.2 . V prípade dopravy prepravnou službou, sú položky expedované spravidla do 3 pracovných dní od objednania. Doba doručenia tovaru prepravnou službou k Objednávateľovi závisí od vyťaženia prepravné služby a vzdialenosti dodacieho miesta. Tovar je vo väčšine prípadov Objednávateľovi doručený do 2 pracovných dní od odovzdania prepravnej službe.
Prepravnú službu je možné využiť len pre tovar do max. 3,3 m² plochy na jeden kus. Ďalej nesmie žiadny z rozmerov presiahnuť dĺžku 2350 mm.
Objednávateľ je povinný pri prevzatí prekontrolovať neporušenosť zásielky. Ak zistí zjavné chyby, zásielku odmietne prevziať a napíše so zamestnancom prepravnej služby zápis o reklamácii. Ak nie je poškodenie zjavné a k jej odhaleniu dôjde až po vybalení tovaru, je Objednávateľ povinný do 24 hodín od prevzatia, kontaktovať Dodávateľa a chybu nahlásiť. Pokiaľ je nahlásená chyba, ktorá musela byť zjavná už pri prevzatí tovaru (porušený obal apod.), alebo pokiaľ Objednávateľ prebratý tovar rozbalil pre dôkladnú kontrolu po viacej ako 24 hodinách od prevzatia a chybu tak nahlásil neskoro, má sa za to, že tovar bol prevzatý bez chýb a nie je možné vyhovieť požiadavke na bezplatnú opravu alebo výmenu tovaru.
V prípade dopravy prepravnou službou, je od Objednávateľa očakávaná asistencia súvisiaca so zložením tovaru na mieste určenom Objednávateľom. Spolupráca Objednávateľa pri vykládke objednaného tovaru závisí na veľkosti, hmotnosti a množstva. V prípade, že vodič sám nie je schopný tovar na určenom mieste vyložiť, je Objednávateľ povinný prepravcovi pomôcť s vyložením.
6.3 . Bazárové okná (objednané bez montáže)
Tento druh tovaru je vo väčšine prípadov na sklade a je pripravený ihneď k odberu (viď. položky označené v našej ponuke ako "skladom"). Ak Bazárová položka na sklade nie je, je možné vykonať rezerváciu do doby naskladnenia.
6.4 . Skladové okná (objednané bez montáže)
Tento druh tovaru je vo väčšine prípadov na sklade a je pripravený ihneď k odberu (viď. aktuálne množstvo tovaru "skladom"). Ak daná skladová položka aktuálne na sklade nie je alebo nie je na sklade Vami požadované množstvo, tovar bude doobjednaný a doplnený do skladu najneskôr do 7–21 pracovných dní.
6.5 . Okná vytvorené pomocou funkcie „Vytvor si vlastné okno“ (objednané bez montáže)
Tento druh tovaru je pre Objednávateľa vyrábaný na mieru v prevedení a špecifikácii, ktorú si nakonfiguroval pomocou funkcie „Vytvor si vlastné okno“. Dodacia lehota pre tento typ výrobkov je vo väčšine prípadov 10–28 pracovných dní, v závislosti od typu a zložitosti objednaného tovaru.
6.6 . Strešné okná (dodávame iba bez montáže)
Dodacia lehota pre tento typ výrobkov je vo väčšine prípadov 14–28 pracovných dní, v závislosti od typu a zložitosti objednaného tovaru.
6.7 . Montážne príslušenstvo (samostatne dodávame iba bez montáže)
Tento typ tovaru je vo väčšine prípadov na sklade a pripravený ihneď k odberu (viď. položky označené v našej ponuke ako „skladom“). Ak položka na sklade nie je, je vo väčšine prípadov doplnená do skladu a expedovaná k Objednávateľovi do 14 pracovných dní.
6.8 . Žalúzie, parapety, siete proti hmyzu a ďalšie príslušenstvo (samostatne dodávame iba bez montáže)
Tento druh tovaru je pre Objednávateľa vyrábaný na mieru v prevedení a špecifikácii, ktorú si nakonfiguroval pomocou funkcie "Vytvor si vlastné okno". Dodacia lehota pre tento typ výrobkov je vo väčšine prípadov 7–14 pracovných dní, v závislosti od typu a zložitosti objednaného tovaru.
6.9 . Tovar objednaný aj s montážou (ak bola pri vytvorenie objednávky táto služba pre daný tovar dostupná)
U tovaru objednaného aj s montážou (príp. demontážou, likvidáciou a murárskymi prácami) je nutné k dodacej lehote pripočítať 14 pracovných dní pre naplánovanie najbližšieho možného termínu montáže. O možných termínoch montáže informuje Dodávateľ Objednávateľa v rámci telefonického potvrdenia objednávky. Termín montáže je vždy individuálnou dohodou Dodávateľa a Objednávateľa.
6.10 . Kombinácia objednávky položiek zo skladu a na objednanie
V prípade, keď Objednávateľ objedná kombináciu tovaru, ktorý je a nie je na sklade, v rámci telefonického potvrdenia objednávky zo strany Dodávateľa bude s Objednávateľom upresnené, či bude chcieť expedovať objednávku ako celok alebo po častiach. V prípade expedície po častiach, bude dopočítaná doprava navyše podľa cenníka Dodávateľa alebo podľa individuálnej dohody v prípade objednávky väčšieho rozsahu.
6.11 . Pri tovare, u ktorého je požadovaná úhrada zálohy (viď. bod 5.4), sa termín pre dodanie počíta až od pripísania tejto zálohy na účet Dodávateľa. Zálohovú faktúru s podkladmi pre platbu obdrží Objednávateľ na e - mail po odoslaní objednávky.
6.12 . V prípade, že Objednávateľ neuhradí za tovar v hotovosti pri prevzatí, Dodávateľ nevydá Objednávateľovi výrobky a je oprávnený Objednávateľovi preúčtovať preukázateľné primerané bežné náklady spojené s márnou dopravou a réžiou skladu spôsobenou márnou expedíciou objednávky.
6.13 . V prípade objednávky tovaru aj s montážou, keď Objednávateľ neuhradí v hotovosti doplatok po vykonaní montáže (alebo iných služieb), je Dodávateľ oprávnený výrobky demontovať, odviezť a preúčtovať preukázateľné primerané bežné náklady spojené s márnou montážou, dopravou a réžiou skladu, súvisiace s opätovným prijatím tovaru na sklad.
6.14 . Cena za dopravu vypočítaná e-shopom
Systém e-shopu vypočítava dopravu z cenníka, ktorý je obmedzený celkovou váhou 1.000 kg na jednu objednávku. V prípade, že váha celkovej objednávky prekročí 1.000 kg (cca 15 – 30 ks okien) zobrazí sa oznámenie, upozorňujúce na prekročenie tejto hranice. Po prijatí objednávky bude obsluha e - shopu kontaktovať zákazníka a cenu dopravy stanoví individuálne.
7. Zameranie, výrobné rozmery, špecifikácia výrobkov
7.1 . Dodávateľ neposkytuje službu presného vymerania výrobných rozmerov u Objednávateľa.
Ako návod na zameranie je možné využiť návod na stránkach Dodávateľa. Návod je všeobecný popis možnosti vymeranie bežného otvoru. Zlé vymeranie vykonané Objednávateľom podľa tohto návodu nie je možné uznať ako reklamáciu alebo nárokovať si vzniknuté škody u Dodávateľa.
7.2 . Za objednané rozmery, prevedenie, členenie a ďalšie špecifikácie zodpovedá Objednávateľ, ktorý si objednal hotový výrobok z ponuky Dodávateľa, resp. si ho sám vytvoril (nakonfiguroval) pomocou funkcie "Vytvor si vlastné okno".
7.3 . Dodávateľ neručí za správnosť objednávky, ktorá bola prevedená ústne. Objednávateľ je povinný dôkladne skontrolovať, že objednaný tovar súhlasí s jeho požiadavkami. K tejto kontrole slúži dokument Objednávka, ktorý dostane Objednávateľ po prevedení objednávky do e-mailu. V prípade, že neodpovedá špecifikácia objednávky predstave Objednávateľa, je treba včas informovať Dodávateľa o požadovaných zmenách alebo stornu objednávky (viď bod 10. Storna)
7.4 . Hlásenie zmien a úprav v objednávke, odporúčame robiť vždy písomne (e-mailom). Nezrovnalosti, ktoré nie je možné preukázať písomne, nie je možné brať na zreteľ.
7.5 . Výška okien a balkónových dverí v e-shope je uvedená vždy bez podkladového profilu, ktorý má na výšku 30 mm (viď. obr.). Podkladový profil je umiestnený pod spodným okrajom rámu okna (balkónových dverí) a je odnímateľný. K podkladovému profilu sa doráža vnútorná parapeta. To znamená, ak sa u okna alebo balk. dverí počíta s vnútornou parapetou, je potrebné k výške okna (balk. dverí) uvedenej v e-shope pripočítať 30 mm pre podkladový profil. Podkladový profil slúži tiež k jednoduchšiemu posúvaniu okien pri transporte z dôvodu, aby nedošlo k poškodeniu rámu okna. Preto poškodení podkladového profilu pri preprave (t.j. odrení apod.) nie je považované za reklamáciu a nevzniká právo na jeho výmenu či opravu – podkladový profil je po zrobení montáže otvorovej výplne zabudovaný v tele stavby, preto jeho poškodení nie je viditeľné a nemá vplyv na funkčnosť výrobku.
7.6 . Ak nie je u danej položky alebo kategórie uvedené inak, otvorové výplne sú v e-shope vyobrazené z pohľadu z interiéru miestnosti.
8. Montáž (ak je táto služba pre daný tovar dostupná)
8.1 . Štandardná „e-shopová“ cena za montáž obsahuje montáž otvorových výplní (príp. príslušenstva) do pripravených otvorov. V prípade viacerých prác (dosekanie otvorov a pod.), ktoré neboli zahrnuté v objednávke, bude nutnosť ich prevedenie konzultovaná na mieste s Objednávateľom a doúčtovanie podľa bežných štandardných cien podľa cenníka Dodávateľa. Ak Objednávateľ tieto naviac práce odsúhlasí, je povinný za ne zaplatiť v hotovosti na príjmový doklad po ich vykonaní.
8.2 . Štandardná „e-shopová“ cena za montáž obsahuje montáž na turboskrutky a utesnenie montážnou penou. Dodávateľ využíva na montáž predovšetkým svojich vlastných profesionálnych zamestnancov, kvalitné materiály a náradia popredných výrobcov. Za príplatok po predchádzajúcej dohode je možné vykonať montáž pomocou paropriepustných pások, olištovania a pod.
8.3 . Štandardná „e-shopová“ cena za demontáž obsahuje demontáž drevených okien a rámov. V prípade viacerých prác (demontáž železných rámov a pod.), ktoré neboli zahrnuté v objednávke, bude nutné ich prevedenie konzultovať na mieste s Objednávateľom a doúčtovať podľa bežných štandardných cien podľa cenníka Dodávateľa. Ak Objednávateľ tieto naviac práce odsúhlasí, je povinný ich uhradiť v hotovosti na príjmový doklad po ich vykonaní.
8.4 . Štandardná „e-shopová“ cena za ekologickú likvidáciu obsahuje odnos a odvoz pôvodných demontovaných okien, dverí a príslušenstva.
8.5 . Štandardná „e-shopová“ cena za murárske vysprávky po zdvojených oknách, obsahuje práce po montáži pôvodných zdvojených (skrutkovaných) okien do šírky špáry medzi stenou a rámom okna do 4 cm na každej strane. Z vonkajšej strany je v základnej cene zapravenie do škáry šírky do 1 cm. Štandardne sa murujú otvorené špalety. V prípade viacerých prác (domurovanie, vymaľovanie, väčšia škára, požiadavka na uzavreté ostenie a pod.), ktoré neboli zahrnuté v objednávke, bude potrebné ich prevedenie konzultovať na mieste s Objednávateľom a doúčtovať podľa bežných štandardných cien a cenníka Dodávateľa. Ak Objednávateľ tieto naviac práce odsúhlasí, je povinný ich uhradiť v hotovosti na príjmový doklad po ich vykonaní.
8.6 . Štandardná „e-shopová“ cena za murárske zapravenie po viedenských (tzv. kastlových) oknách obsahuje zapravenie po montáži pôvodných viedenských (kastlových hlbokých) okien do šírky špáry medzi stenou a rámom okna do 4 cm na každej strane. Z vonkajšej strany je v základnej cene zapravenie do šírky škáry do 1 cm. Štandardne sa murujú otvorené špalety. V prípade viacerých prác (domurovanie, vymaľovanie, väčšia škára, požiadavka na uzavreté ostenie a pod.), ktoré neboli zahrnuté v objednávke, bude nutné ich prevedenie konzultovať na mieste s Objednávateľom a doúčtovať podľa bežných štandardných cien a cenníka Dodávateľa. Ak Objednávateľ tieto naviac práce odsúhlasí, je povinný ich uhradiť v hotovosti na príjmový doklad po ich vykonaní.
8.7 . V prípade, keď Objednávateľ objednal murárske zapravenie po zdvojených (jednoduchých skrutkovaných) oknách a na mieste realizácie Dodávateľ zistí, že ide o viedenské (kastlové) okná, vykoná Dodávateľ iba montáž okien, príp. sa s Objednávateľom dohodne na dopočítaní ceny za zapravenie po širokých viedenských oknách a tento rozdiel Objednávateľ uhradí v hotovosti na príjmový doklad po vykonaní prác.
8.8 . V prípade že Dodávateľ zistí pri montáži, že okná v danom rozmere a špecifikácii nie je možné do stavebných otvorov namontovať – resp. že sú zle objednané okná zo strany Objednávateľa (napr. podstatne väčší alebo menší otvor ako objednané okná, otváranie zasahuje do ostenia a pod.), má Objednávateľ na výber z týchto možností:
- Ak je možné otvory, okná a pod. na mieste upraviť tak, aby bolo možné montáž vykonať a Objednávateľ odsúhlasí viac náklady spojené s týmito prácami, Dodávateľ vykoná montáž a Objednávateľ tieto naviac práce uhradí v hotovosti po ich vykonaní.
- Ak boli výrobky objednané so zásadnou chybou a nie je na mieste možné vôbec montovať, alebo v prípade keď Objednávateľ odmietne realizáciu viac nákladov, potom Dodávateľ ponechá tovar u Objednávateľa bez montáže. Objednávateľ je povinný potvrdiť Dodávateľovi prevzatie tovaru a za tieto výrobky zaplatiť cenu v plnej výške. Dodávateľ je povinný Objednávateľovi odpočítať cenu za nevykonané práce znížené o 20 % (režijné náklady, čas pracovníkov).
- Po vzájomnej dohode môže Dodávateľ zle objednané výrobky odkúpiť za bazárovú cenu a Objednávateľ má možnosť objednať nové správne výrobky. Objednávateľ v tomto prípade buď doplatí cenu výrobkov, príp. ak je cena odkúpenia vyššia ako doplatok, potom Dodávateľ vráti pomernú čiastku Objednávateľovi, ktorá mu logicky patrí.
9. Záruční podmínky
9.1. Na bazarové položky poskytuje Dodavatel sníženou záruku 12měsíců na skryté vady (nelze uplatnit na vady, které jsou v uvedeny v popisu zboží a na fotografiích dokládajících aktuální stav nabízeného zboží). (Bazarové výrobky nejsou standardní nabídkou Dodavatele a jejich případná nabídka je vždy viditelně označena).
9.2. Lze reklamovat pouze vady výrobků vzniklé ve výrobě, poškozením při přepravě a vady použitých materiálů.
9.3. Pokud nebyla spolu s výrobky objednána i jejich montáž, nelze reklamovat vady a nefunkčnost způsobenou špatnou montáží, manipulací a seřízením výrobků neboť montáž, seřízení a uvedení do provozu neprovedl Dodavatel.
9.4. Dodané zboží a jejich komponenty vyrobené na zakázku (na míru pro zákazníka) nelze vyměňovat a vracet. Výjimku tvoří pouze řešení reklamace vady zaviněné Dodavatelem nebo výrobcem, případně řešení vady zjištěné a Dodavatelem uznané při převzetí výrobků.
9.5. Reklamace, posuzování a odstraňování je standardně prováděno na adrese TT HOLDING a.s., Tišnovská 2029/51, 664 34 Kuřim. V případě uznané reklamace hradí dopravu Dodavatel. Dodavatel rozhodne o reklamaci ihned ve složitějších případech do tří dnů.
10. Práva z vadného plnění
10.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
10.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
10.2.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
10.2.2. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
10.2.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
10.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
10.3.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
10.3.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
10.3.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
10.3.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
10.4. Ustanovení čl. 10.3 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
10.5. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
10.6. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
10.7. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
10.8. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
10.9. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
10.10. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
10.10.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 10.9 obchodních podmínek,
10.10.2. se vada projeví opakovaně,
10.10.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
10.10.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
10.11. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 10.10 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
10.12. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
10.13. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
10.14. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
10.15. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 10.14 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
10.16. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
10.17. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Tišnovská 2029/51, Kuřim, telefonicky na čísle +420 420 725 997 397 či elektronickou poštou na adrese obchod@skladova-okna.cz.
10.18. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
10.19. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
10.20. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.
11. Storno, neprevzatý tovar
11.1 . Po odoslaní objednávky je objednávka považovaná za záväznú.
11.2 . Objednávateľ má možnosť bezplatne stornovať odoslanú objednávku najneskôr do 2 hodín (120 minút) od jej odoslania.
11.3 . Objednávateľ má právo na zrušenie objednávky. Preukázateľné primerané bežné náklady, ktoré však s týmto dodatočným zrušením objednávky Dodávateľovi už vznikli, je Dodávateľ oprávnený Objednávateľovi naúčtovať a v prípade ich neuhradenia od Objednávateľa ďalej vymáhať.
11.4 . V prípade, keď Objednávateľ objednaný tovar a služby v dohodnutom termíne, čase a mieste neprevezme, je Dodávateľ oprávnený preukázateľné primerané bežné náklady spojené s dodatočným znovu dodaním, naúčtovať Objednávateľovi a v prípade ich neuhradenia ich od Objednávateľa ďalej vymáhať .
11.5 . V prípade objednávky tovaru aj s montážou, keď Objednávateľ neuhradí v hotovosti doplatok po vykonaní montáže (alebo iných objednaných služieb), je Dodávateľ oprávnený výrobky demontovať, odviezť a preúčtovať preukázateľné primerané bežné náklady spojené s márnou montážou, dopravu a réžiou skladu spojenou s opätovným prijatím tovaru na sklad, ďalším uskladnením atď.
11.6 . Príslušenstvo, t.j. najmä žalúzie, siete proti hmyzu, vonkajšie a vnútorné parapety, sú pre zákazníka vždy vyrábané na mieru a to i v prípade, že boli objednané k otvorovej výplni, ktorá je skladovou položkou. V prípade storna skladovej položky, ku ktorej bolo príslušenstvo objednané, je Objednávateľ povinný uhradiť prípadné náklady spojené s výrobou tohto príslušenstva, ak už bolo toto príslušenstvo v dobe stornovania vyrobené nebo ak už nebolo možné vykonať storno výroby príslušenstva u dodávateľa Dodávateľa.
12. Ostatné dojednania
12.1 . Tovar je až do úplného zaplatenia majetkom Dodávateľa
12.2 . Zobrazenie farebnosti na monitore počítača nemusí zodpovedať odtieňu skutočného výrobku
13. Ochrana osobných údajov
Dodávateľ (prevádzkovateľ) tohto internetového obchodu sa zaväzuje, že osobné údaje Objednávateľa neposkytne akejkoľvek tretej strane. Potrebné osobné údaje budú poskytnuté iba dopravcovi príp. pracovníkom vykonávajúcim montáž a ďalšie služby u Objednávateľa. Objednávateľ môže kedykoľvek požiadať o bezodplatné vymazanie z databázy Dodávateľa a to e-mailom alebo listom.
14. Poučenie o právach a povinnostiach podľa NOZ
Odstúpenie od zmluvy
§ 1829
(1) Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote štrnástich dní . Lehota podľa prvej vety plynie odo dňa uzavretia zmluvy a ak ide o:
a) kúpnu zmluvu, odo dňa prevzatia tovaru,
b) zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, alebo:
c) zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru .
(2) Ak spotrebiteľ nebol poučený o práve odstúpiť od zmluvy v súlade s § 1820 ods. 1 písm. f), môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť do jedného roka a štrnástich dní odo dňa začiatku plynutia lehoty na odstúpenie podľa odseku 1. Ak však bol spotrebiteľ poučený o práve odstúpiť od zmluvy v tejto lehote , beží dvojtýždňové lehota na odstúpenie od dňa, kedy spotrebiteľ poučenie obdržal.
§ 1832
(1) Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu podnikateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Podnikateľ vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasil a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, že tovar nemožno vzhľadom na jeho povahu vrátiť obvyklou poštovou cestou.
(2) Ak spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý podnikateľ ponúka, vráti podnikateľ spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
(3) Podnikateľ uhradí spotrebiteľovi náklady spojené s vrátením tovaru, ak neupozornil spotrebiteľa na povinnosť znášať tieto náklady v súlade s ustanovením § 1820 ods. 1 písm. g).
(4) AK odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, podnikateľ nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.
§ 1837
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy
d) o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.
§ 1820
Oznámenie pred uzavretím zmluvy
(1) V prípade, ak rokovania strán vedú k uzavretiu zmluvy a ak používa pri ňom podnikateľ výhradne aspoň jeden komunikačný prostriedok, ktorý umožňuje uzavrieť zmluvu bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán (ďalej len "prostriedok komunikácie na diaľku") alebo keď smeruje takéto konanie k uzatvoreniu zmluvy mimo priestor obvyklý pre podnikateľovo podnikanie, oznámi podnikateľ spotrebiteľovi v dostatočnom predstihu pred uzavretím zmluvy alebo pred tým, než spotrebiteľ urobí záväznú ponuku taktiež
f ) ak je možné využiť právo na odstúpenie od zmluvy, podmienky, lehotu a postupy na uplatnenie tohto práva (pozri formulár), ako aj formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorého náležitosti ustanoví vykonávací právny predpis (nariadenie vlády 363 / 2013),
g ) údaj, že v prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru a ak ide o zmluvu uzavretú prostredníctvom prostriedku komunikácie na diaľku náklady za vrátenie tovaru, ak tento tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.